top of page
חיפוש

בא לכיתה חבר (ספר) חדש

יצירת שגרת קריאה כבר מהתחלה

הכיתה כבר מוכנה, התכנית נכתבה, הלוח נקי ולכל ילד מחכה מגירה מקושטת עם שמו.

רגע לפני ששוקעים בהמולת העבודה החינוכית, זה הזמן להתכונן לקבלת החבר

הנוסף..


כלפי חוץ הוא שקט, מופנם וממעט במילים, אך למעשה טומן בתוכו עולם ומלואו. קשת של רגשות, הרהורים ומחשבות, אתגרים ופתרונות, ושלל הרפתקאות..

ה ס פ ר !

על מנת שהוא יהפוך להיות חבר אמיתי ומשמעותי בכיתה - למורה, לכל ילד וילדה ולכיתה כולה, כדאי לדאוג לכך שהוא יהיה נוכח כבר מההתחלה.

איך ליצור שגרת קריאה כבר מהיום הראשון ?

  • תכנון - לפני שמתחילה השנה המורה בוחרת ספר שמתאים לגיל הילדים ולאופי הכיתה (לפי מידת היכרותה). הבחירה יכולה להישען על עולמה האישי של המורה, מתוך ספרי הילדות האהובים עליה או נושאים שקרובים לליבה.

  • הכנת המקום – המורה יכולה להכין מקום ישיבה/מגירה/מדף שיהיו מיועדים לספר הקריאה. ניתן לעטוף את הספר כמתנה או להטמינו בתיבת אוצר ולהניח במקום המיוחד על מנת ליצור מתח וציפייה.

  • הצגת הספר - המורה תציג את ה"חבר" החדש ביום הראשון ללימודים, בצורה מעוררת עניין וסקרנות (רמזים, חידות וכדומה). סיפור אישי או חיבה מיוחדת של המורה לספר מעודדים קרבה ומחזקים את הקשר בינה לבין תלמידיה.

  • הקראה – ידוע כי הרגלי למידה נקבעים מהיום הראשון, לכן כדי לבסס שגרה של הקראת ספר בהמשכים מומלץ להתחיל כבר בהתחלה. ספר טוב בכיתה, כמו חבר טוב, יכול להשרות אווירה חיובית, להכניס עניין ואף לגבש את הקבוצה סביבו.

 

לבחירת ספר קריאה

ניתן להיעזר ברשימות הספרים מתוך: תכנית הלימודים, מצעד הספרים, ספריית פיג'מה.


קריאה מהנה ודרך צלחה!

bottom of page