top of page
חיפוש

חדש על המדף


רוצים לערוך פסקול ספרותי עם התלמידים? חשוב לכם להעשיר את אוצר המילים והשיח הרגשי בכיתתכם? רוצים לפתוח בפני התלמידים דלתות לעולמות חדשים?

את כל אלה תוכלו לעשות בכיתתכם במהלך הקריאה המשותפת בספרים!


בימים אלה עלו לאתר שלוש יחידות הוראה קצרות וממוקדות עבור שלושה ספרי ילדים מקסימים, כל יחידה מציעה דרך ייחודית לקריאת הספר בכיתה.


החיים המאושרים שלי מאת רוסה לגרקרנץ

הספר מספר על דוני, ילדה מאושרת בדרך כלל, במיוחד כשהיא עם חברתה הטובה אלה-פרידה. כאשר חברתה עוברת לגור בעיר אחרת, דוני צריכה להסתגל מחדש ולהתמודד עם מצבים חברתיים חדשים. מניפת הרגשות אותה מכינים התלמידים במהלך הקריאה מעשירת את אוצר המילים ואת השיח הרגשי-חברתי בכיתה. הפעילות מכניסה את התלמידים אל הרובד הסמוי של הסיפור ומלווה אותם ביציאה ממנו אל העולם האישי שלהם.


העיניים של אימא מאת רותי יצחק-ריכטר

הספר מסופר מנקודת מבטו של שחר, ילד רגיש וחכם בכיתה ו', שאימו נפצעה וביום אחד הופכת לכמעט עיוורת. הסיפור מתאר את הרגשות, המחשבות וההתמודדות של בני המשפחה עם המגבלה של האם. הפסקול הספרותי המלווה את הקריאה בספר הוא כלי לטיפוח הבנה מעמיקה של הסיפור המבוסס על הקשר בין מוסיקה לרגשות.


מסביב לעולם בשמונים יום מאת ז'ול ורן

הספר מתאר את מסעם של הג'נטלמן הבריטי פילְיַאס פוֹג ומשרתו ז'אן פַּספַּרטוּ, ופורס בפני הקורא את העולם כפי שראה אותו בן המערב בסוף המאה ה־19.

דלתות לעולמות ידע הינה פעילות רב תחומית המזמנת למידת חקר והרחבת ידע עולם דרך קריאה משותפת בספר.




כל יחידה מציעה דרך ייחודית לקריאה משותפת בכיתה

אהבתם את הרעיון? תוכלו ליישם אותו גם על ספרים נוספים לבחירתכם.


צוות שמחת הקריאה

bottom of page