top of page
חיפוש

מה נקרא בקיץ?

עידוד לקריאה משמעותי וחשוב לאורך כל השנה ובמיוחד לקראת היציאה לחופשה, אולם אחד המחסומים האפשריים לקריאה עשוי להסתתר בשאלה הפשוטה: מה לקרוא?
אנחנו יכולים לצייד את התלמידים וההורים ברשימות ארוכות של ספרים טובים ומגוונים... אבל אנחנו יכולים גם לרתום את העניין של התלמידים עצמם ולגייס את ההצלחות שלהם כקוראים צעירים.

כדי ליצור את ה"רשימה הכיתתית", נישען על אוצר הספרים שהתלמידים קראו בעצמם או ספרים שהקריאו להם, ספרים קצרים או ארוכים, רציניים או קלילים, העיקר - ספרים שגרמו להם הנאה!

שוחחו עם התלמידים על אודות ספרים שאהבו לקרוא השנה ועל קריאה בקיץ, תכננו והכינו איתם את "הרשימה". בפעילות זו "יתרום" כל תלמיד הצעה משלו ו"יזכה" ברעיונות לספרים שאותם יוכל לקרוא, לפחות כמספר תלמידי הכיתה.


בחרו פלטפורמה המתאימה לגיל התלמידים, לסגנון ולכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותם. אפשר לשתף את הכיתה בבחירה וחשוב למצוא את הדרך שבה התלמידים יחושו בנוח לבטא את עצמם.


בקשו מכל תלמיד להציג ספר. אין הכוונה בשלב זה של השנה לכתוב סיכומים, תיאורים והמלצות ארוכות, אלא לגרות לקריאה בדרך ידידותית ומזמינה. שתפו את התלמידים ברעיונות שלכם והיעזרו ביצירתיות שלהם.

 

הימים האחרונים של השנה גדושים בפעילויות של סיכום ופרֵדה. לפניכם כמה הצעות יישומיות שאפשר לשלב בימים אלה ללא הכנות רבות מראש. לחילופין אתם יכולים לפתח את הדרך הטובה והמתאימה ביותר עבורכם. צאו לדרך - הזמן קצר והמלאכה חשובה.


"הסיפור שלי"

התלמידים יצטלמו בתור אחת מהדמויות בסיפור שקראו ויזמינו בשמה את הצופים לקרוא את הספר. באמצעות ה -flipgrid אפשר להוסיף אביזרים וירטואליים למצטלם ולעצב את הסרטון כך שיתאים לאופי של הדמות.


"וואטסאפ מהספרים"

בקבוצת הוואטסאפ הכיתתית נקדיש זמן שבו כל תלמיד יעתיק משפט אחד מתוך הספר שבחר או יקליט את עצמו מקריא אותו. הנחו את התלמידים לבחור את המשפט הכי מסקרן, מעורר מחשבה, מצחיק או מעניין מתוך הספר, כך שמי שיקרא או ישמע את המשפט ירצה לקרוא את הספר כולו. בקשו מהתלמידים לכתוב בסוף ההודעה את שם הספר והסיפור או להוסיף צילום של הכריכה.


"קראו אותי"

נצלם את התלמידים עם הספר שקראו ונוסיף בועת דיבור שבה הם יכתבו מה הספר אומר לקוראים ומדוע כדאי לקרוא בו. באמצעות פדלט נעלה את התמונה ללוח השיתופי.



"תפזורת ספרים ששווה לקרוא"

הכינו עם התלמידים תפזורת הכוללת את שמות הספרים שקראו. אפשרו לכל תלמיד לכתוב במשפט אחד מדוע "שווה" לקרוא את הספר בחופש.



הצטרפו גם אתם לחגיגה ואף הזמינו מורים נוספים והורים להציג ספר ילדים אהוב!

חופשה מהנה

צוות שמחת הקריאה

bottom of page