top of page
חיפוש

ספרים במצבי חירום

בימים אלו בהם המצב הביטחוני לא שקט ומשפיע באופן ישיר ועקיף על מבוגרים וילדים ברחבי הארץ. ברצוננו להתייחס ולהאיר את מקומם של הספרים במצבי חירום.


"הספר הוא רֵע, המֵפתח את כישרונותיך.
הוא נר בחושך, ותענוג בגלמודך.
הוא נותן ואינו לוקח".

ר' משה איבן גבירול

 

זהו הזמן להזכיר לנו ולילדים, שכל ספר...

אהוב / חדש / מוכר / שמח / מרגש / מצחיק או עצוב...

יכול להאיר את היום ולהנעים שעות שבהן השגרה נלקחת מאיתנו.


רצינו להציע בנוסף, שני ספרים שעוסקים באופן מיוחד בהתמודדות של ילדים עם מצבי מלחמה. הספרים מספרים על חוויות של ילדים בזמן אחר, ובכל זאת ואולי אף בשל כך - יכולים לעזור בהתמודדות עם ההווה.

* מצורפים קישורים לפעילויות בעקבות הסיפורים - לילדים ולמורים.



ילדי האזעקות / אלינור מורדאונט


ננסי בת התשע חיה בלונדון שבאנגליה בימי מלחמת העולם השנייה. העיר מופצצת ללא הרף על-ידי הנאצים, וננסי ובני משפחתה - שהיו עניים עוד לפני המלחמה - מאבדים את ביתם ונאבקים בקשיים רבים ובמחסור מתמיד. אולם, רוחה של ננסי אינה נשברת. היא מתארת במילותיה את כל הקורות אותה, ודרך הסיפור שלה משוטטים הקוראים  בלונדון המופצצת, פוגשים בדמויות שונות ומלווים את ננסי ואת משפחתה בתקופה רבת תהפוכות.



יומן מן החדר האטום /רעיה הרניק

הספר נכתב בעקבות מלחמת המפרץ בה איים שליט עיראק כי ישגר לעבר ישראל טילים שיכילו נשק כימי או ביולוגי. לכן בכל פעם שנשמעה האזעקה מיהרו הילדים והמבוגרים להסתגר בחדר אטום.

הסופרת רעיה הרניק הצליחה למצוא את הצדדים המצחיקים ברגעים הקשים של הפחד ואי-הנוחות, וסיפרה את סיפור המלחמה מבעד לעיניו של ילד כבן עשר, הכותב יומן. יומן מן החדר האטום הוא ספר קליל ומשעשע המתאר את המלחמה בהומור ומציג דרכים להתמודד עם הפחד, עם השעמום ועם הצפיפות.


בתקווה לימים שקטים,

צוות שמחת הקריאה


bottom of page