top of page
חיפוש

על חיסון, חוסן וקריאת ספרים

שנה של למידה מרחוק ושינויים תכופים הדגישו את חשיבות הכיתה כמסגרת חברתית ואת תפקיד המורים בטיפוח הרווחה הנפשית של התלמידים. עולם הספרות הרחב והשיח הספרותי בפרט יכולים להוות "חיסון רגשי" עבור מורים ותלמידים יחדיו.


בחיסון המוכר לנו, גופנו לומד מבעוד מועד את הגורמים למחלה ומכין את עצמו לפעולה בזמן אמת. קריאה משותפת בספר יכולה לבנות מנגנון "חיסון רגשי" שישמש חוסן לחיים. השיח בכיתה על האירועים ועל דרכי ההתמודדות של הדמויות מסייע לתלמידים לזהות ולשיים את הכוחות העומדים מאחורי הסיפור ומצייד אותם ב"נוגדנים" להתמודדות עם מצבים דומים בחייהם האישיים.
לקריאה של ספר בכיתה יכול להיות ערך מוסף על פני קריאה אישית: למורים ישנה הזדמנות להוביל את התלמידים לדיון על המתרחש במרחב הספרותי, לעורר שאלות, ולהציע תיווך לסוגיות העולות מן הסיפור.

בימים אלה מתפרסמת יחידת לימוד חדשה המלווה את קריאת הספר "ילדי המסילה" מאת אדית נסביט


ביחידה הצעות לפעילויות בשני נתיבים:


"מעטפות של חוסן"

נתיב הוראה המציע התבוננות חוקרת של התלמידים יחד עם המורים לזיהוי האתגרים ולבחינת דרכי ההתמודדות כפי שהן עולות מהסיפור. נתיב זה חושף את החוסן שעומד מאחורי הפעולות של הדמויות.


"דלתות לעולמות חדשים"

נתיב המוביל את התלמידים להרחיב את עולמם ולהיחשף לתחומי ידע המשיקים לסיפור אשר מתרחש במקום ובזמן שאינם מוכרים להם.



מוזמנים לעיין ביחידה החדשה "ילדי המסילה" המיועדת לכיתות ה'-ו', ללוות בעזרתה את קריאת הספר בכיתה, או ליישם את דרכי ההוראה בספרים נוספים לבחירתכם.

קריאה מהנה

צוות שמחת הקריאה


bottom of page